Friday, July 11, 2014





UK paper suing Lance Armstrong over libel case


February 19. 2013 11:27PM
Story Tools
PrintPrint | E-MailEMail | SaveSave | Hear Generate QR Code QR
Send to Kindle


d143b00309ba467e856ff23104de6291.jpg



(AP) A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star's use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.


The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.


The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance-enhancing drugs. The paper said in an article Sunday that it has issued legal papers against Armstrong.


It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent, the paper said in a letter to Armstrong's lawyers. Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false.


The paper, which is owned by Rupert Murdoch's News Corp., said its total claim against Armstrong is likely to exceed 1 million pounds ($1.6 million).


The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case, the paper said.


Associated Press


Comments
comments powered by Disqus Commenting Guidelines
Poll
Mortgage Minute


Search for New & Used Cars

Make 
Model
 
Used New All
 

Search Times Leader Classifieds to find just the home you want!

Search Times Leader Classifieds to find just what you need!

Search Pet Classifieds
Dogs Cats Other Animals



Social Media/RSS
Times Leader on Twitter
Times Leader on Youtube
Times Leader on Google+
The Times Leader on Tumblr
The Times Leader on Pinterest
Times Leader RSS Feeds